Fortnite – sezon 6

  • Rajsi
  • 1.10.2018
  • 3

W Fortnite rozpoczął się nowy sezon. Z tego powodu w grze jest wiele nowości, dlatego warto je szczegółowo przedstawić!

 

NOWY KARNET BOJOWY

Nowy karnet jest już dostępny w cenie 950V-dolców. Od razu przy zakupie dostaniecie dwa stroje – Kowbojkę i DJ-a Jak-mu-tam.
Dalsza rozgrywka pozwoli odblokować do 100 nagród, a będziecie mogli zrobić to szybciej dzięki wyzwaniom tygodniowym, pozwalające szybciej awansować.

W tym karnecie Epic Games dodał zupełnie coś nowego – są nimi pupile!
Są to zwierzątka, które będą towarzyszyć Wam przez całą rozgrywkę. Jest to dodatek kosmetyczny, więc oprócz wyglądu nie wprowadzają niczego innego. Jednak są bardzo ciekawie zrobione, ponieważ będą reagować na sytuacje, w której się znajdziecie. Do odblokowania mamy Kostka, Łuska i Chromiaka.

 

Widmowe kamienie – Battle Royale

W grze dostępny jest nowy przedmiot jednorazowy – widmowe kamienie. Znajdziecie je wokół obszarów skażonych burzą.
Użycie ich daję Wam efekty Widmowej Formy. Szczegóły jak ona działa znajdziecie na dole tego wpisu, w liście szczegółowych informacji od Epic.

 

Zmiany na mapach – Battle Royale

W grze jest dostępnych kilka nowych lokacji wartych zobaczenia – Latająca Wyspa, Skażone Obszary, Pola Kukurydzy czy Nawiedzone Zamczysko.

 

Krzepki z tarczą – Ratowanie Świata

W trybie Ratowanie Świata jest dostępny nowy wróg – krzepki z tarczą. Nosi on ze sobą drzwi od lodówki więc zabicie go od frontu nie będzie takie łatwe, ponieważ blokuje większość ataków frontalnych.

 

Intensywna Sesja – Ratowanie Świata

W trybie Ratowanie Świata jest dostępne mini-wydarzenie Intensywna Sesja, dzięki której możecie awansować i ewoluować swoje przedmioty. Szczegóły jak ona działa znajdziecie na dole tego wpisu, w liście szczegółowych informacji od Epic.

 

SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE OD EPIC:

Battle Royale

Bronie i przedmioty

  • Widmowe kamienie
    • Przedmioty jednorazowego użytku, znajdowane zwykle wokół obszarów skażonych burzą.
    • Użycie widmowego kamienia daje na krótki czas Widmową Formę.
    • Efekty Widmowej Formy:
      • Brak możliwości używania broni.
      • Postać stojąca bez ruchu jest niewidoczna dla wrogów.
        • Gdy postać porusza się, staje się lepiej widoczna i pozostawia za sobą Widmową Smugę.
      • Zapewnia większą prędkość poruszania się, wysokość skoku oraz odporność na obrażenia od upadku.
      • Zapewnia nową zdolność: Fazę. Można ją aktywować przyciskiem strzału.
        • Faza: Przemieszcza postać w kierunku, w którym jest zwrócona, a także umożliwia przenikanie przez obiekty.
      • Efekt trwa przez 45 sek., ale można go wyłączyć wcześniej, przytrzymując alternatywny przycisk strzału (przycisk celowania).
  • Granat impulsowy, pistolet maszynowy z tłumikiem, lekki pistolet maszynowy, Odbijacz i zdalne ładunki wybuchowe wróciły do skarbca.
    • Wszystkie bronie i przedmioty, które wylądowały w skarbcu w chwili premiery aktualizacji 6.0, nadal będą dostępne w trybie Placu zabaw.
  • Do Przysysaka dodano pęd. Jeżeli Przysysak przyczepi się do obiektu w ruchu (np. pojazdu lub gracza), jego pęd zostanie dodany do siły wystrzału Przysysaka.
    • Będzie to miało zastosowanie jedynie, jeżeli wystrzelony gracz uzyska w ten sposób dodatkową prędkość. Nie będzie jej mógł przez to stracić.
  • Zmniejszono liczbę użyć Przysysaka z 15 do 10.
  • Zmniejszono obrażenia dubeltówki z 143/150 do 114/120.
  • Zmniejszono szansę na pojawienie się podwójnych pistoletów w łupach luzem z 1,49% do 0,88%.

Poprawki błędów

  • Gracze nie będą już wystrzeliwani z siłą większą niż planowana po przyczepieniu Przysysaka do pojazdu.
  • Korzystanie z Przysysaka podczas używania panelu skokowego nie będzie już powodować problemów z funkcjonalnością ekwipunku.
  • Górna połowa modelu postaci nie będzie już przenikać przez ściany przy korzystaniu z Przysysaka podczas kucania.
  • Naprawiono wizualny błąd, który mógł powodować, że przepychacz Przysysaka po wystrzale wciąż był widoczny w broni.
  • Możliwość zmiany ekwipunku nie będzie już blokowana podczas strzelania z Przysysaka w trakcie zmiany broni.
  • Dopasowano długość animacji przeładowywania ciężkiej snajperki tak, by była lepiej zsynchronizowana z przeładowaniem.
  • Zmniejszono siłę, z jaką ładunki wystrzelone ze strzelby oddziałują na pojazd.

Rozgrywka

  • Nowe lokacje
    • Latająca Wyspa
    • Skażone Obszary
    • Pola Kukurydzy
    • Nawiedzone Zamczysko
    • Wskakujcie do gry i sprawdźcie resztę nowości!
  • Zapisz się do gry, korzystając z ulubionego sposobu sterowania. Gracz zostanie przydzielony do odpowiedniej kolejki w zależności od urządzenia, którego użył, by kliknąć przycisk „Graj” lub „Gotowe”.
    • Jeżeli system dobierania graczy został uruchomiony przy użyciu klawiatury i myszy, gracz znajdzie się w kolejce dla osób korzystających z komputera. Będzie jednak można przełączyć się w trakcie meczu na kontroler.
    • Jeżeli system dobierania graczy został uruchomiony przy użyciu kontrolera, gracz znajdzie się w zwykłej kolejce dla osób korzystających z danego urządzenia. W trakcie trwania meczu nie będzie można przełączyć się na klawiaturę i mysz.
  • Własne przypisania na kontrolerze
    • Zmiany konfiguracji będą odtąd dokonywane przy użyciu ekranu wyboru po lewej stronie menu.
      • Po wybraniu opcji własnej konfiguracji po prawej stronie menu wyświetlą się przycisku do wyboru. Kliknięcie danego przycisku spowoduje wyświetlenie listy akcji, które można do niego przypisać.
      • Wyboru trybu (walki lub budowania) będzie można odtąd dokonać przy użyciu drążków. Gdy gracz będzie w trybie walki lub budowania, akcje dostępne w ramach danego trybu i akcje z obu trybów wybrać będzie można z listy dostępnych akcji.
  • Zmiany w kręgach burzy
    • Czwarta strefa bezpieczna przed burzą
      • Skrócono czas oczekiwania z 90 do 80 sek.
      • Wydłużono czas kurczenia z 60 do 70 sek.
    • Piąta strefa bezpieczna przed burzą
      • Skrócono czas oczekiwania z 90 do 70 sek.
      • Wydłużono czas kurczenia z 40 do 60 sek.
    • Szósta strefa bezpieczna przed burzą
      • Skrócono czas oczekiwania z 60 do 30 sek.
      • Wydłużono czas kurczenia z 30 do 60 sek.
    • Siódma strefa bezpieczna przed burzą
      • Skrócono czas oczekiwania z 45 do 20 sek.
      • Wydłużono czas kurczenia z 25 do 50 sek.
      • Zwiększono promień z 1250 do 1650
    • Ósma strefa bezpieczna przed burzą
      • Skrócono czas oczekiwania z 30 do 15 sek.
      • Wydłużono czas kurczenia z 25 do 40 sek.
      • Zwiększono promień z 625 do 1090
    • Dziewiąta strefa bezpieczna przed burzą
      • Skrócono czas oczekiwania z 30 do 15 sek.
      • Wydłużono czas kurczenia z 25 do 40 sek.
    • Poruszające się strefy bezpieczne przed burzą na późniejszych etapach gry będą przemieszczać się o 50% dalej od poprzedniej strefy bezpiecznej.
  • Przycisk aktywujący klakson TWG został przypisany do dolnego przycisku krzyżaka, aby umożliwić ruch automatyczny.
  • Nie będzie już można ustawiać pułapek na płotach z drutu kolczastego.

Poprawki błędów

  • Zwiększono precyzję i częstotliwość wartości obrotu przesyłanych przez sieci. Dzięki temu obroty i zmiany kierunku celowania innych graczy będą bardziej płynne.
  • Wprowadzono poprawki, dzięki którym postaci będą poruszać się płynnie, zwłaszcza podczas swobodnego spadku.
    • Brak płynności powodowany był przez nieprawidłowe wartości przyspieszenia przesyłane przez sieć.
    • Błąd ten sprawiał także niekiedy, że animacja swobodnego spadku innych postaci wyglądała na błędną.

Wydajność

  • Zoptymalizowano kod renderujący wiążący tekstury na Switchu. Poprawi to wydajność procesora i karty graficznej, co poskutkuje płynniejszą rozgrywką i wyższą rozdzielczością renderowania.
  • Zoptymalizowano wydajność gry, gdy na ekranie obecnych jest wielu graczy naraz.
  • Optymalizacje wątku gry
    • Zoptymalizowano ruch zrzutów zapasów.
  • Poprawiono wydajność i wykorzystanie pamięci urządzeń z Androidem wykorzystujących Vulkana.
    • Ma to wpływ na urządzenia S9+ i Note 9 w wariantach Adreno.
  • Zoptymalizowano wykorzystanie pamięci urządzeń mobilnych w celu zredukowania szansy na obniżenie wydajności, jeżeli w tle działać będzie wiele aplikacji.

Dźwięk

  • Gracze będą mogli odtąd wybrać w szafce ulubioną muzykę. Nowe utwory można uzyskać w ramach karnetu bojowego sezonu 6.
  • Zmieniono przetwarzanie dźwięków kroków tak, by zwiększyć kontrast między brzmieniem kroków nad i pod graczem. Kroki postaci znajdującej się niżej będą miały większe echo, jak gdyby wydobywały się z piwnicy.
    • Wysokość dźwięku kroków będzie się zmieniać. Im dalej od gracza będzie się znajdować ich źródło poniżej, tym dźwięk będzie niższy. Im dalej źródło powyżej – tym wyższy.
    • Zwiększono nieznacznie głośność odgłosów kroków blokowanych przez otoczenie, budynki lub budowle graczy.
    • Więcej informacji na temat zmian w odgłosach kroków znaleźć można na poświęconej mu stronie.
  • Zwiększono dystans, z którego słyszalne są odgłosy rozkładania i składania lotni.
  • Zwiększono zasięg, w jakim postaci w swobodnym spadku słyszą dźwięki tak, by był podobny do zakresu słyszalności podczas szybowania na lotni.
  • Dodano efekt dopplerowski do dźwięków szybowania na lotni.
    • Daje to „efekt przejeżdżającego samochodu”, gdy gracze przelatują nad głową postaci.

Poprawki błędów

  • Poprawiono i dodano efekty dźwiękowe do Ninjaulika i Serdecznego Kilofu na platformach mobilnych i Switchu.

Interfejs

  • Poprawiono układ szafki, by pasował do większej liczby typów przedmiotów.

Poprawki błędów

  • Usunięto kropki i dodano „the” w odpowiednich miejscach na ekranie ustawień prywatności w angielskiej wersji gry.
  • Poprawiono błędne informacje widoczne w polu z przyciskiem zakupu przy pierwszym wyświetleniu ekranu karnetu bojowego.
  • Nagłówki wyzwań nie będą już zawierały błędnych nazwy kategorii oraz stylu po przewinięciu.

Grafika i animacja

  • Pupile już w grze!
    • Pierwszych uroczych pupili można zdobyć w karnecie bojowym sezonu 6.
  • Poprawiono efekty graficzne burzy, w tym deszcz i błyskawice, których intensywność będzie narastać w zależności od siły burzy.

Poprawki błędów

  • Wprowadzono drobną poprawkę graficzną do koszulki pod ramionami w stroju Zabójcza Rockmanka.
    • Ma to naprawić powodowane przez koszulkę błędy wizualne, występujące w trakcie niektórych animacji i emotek.

System powtórek

  • Prędkość odtwarzania powtórek można będzie odtąd zmieniać przy pomocy kontrolera przy ukrytym interfejsie systemu powtórek.
  • Opcję „Efekty graficzne wysokiej jakości” przeniesiono do zakładki ustawień obiektywu. Niektóre z ustawień przesłony i ostrości będą odtąd ukryte, jeżeli opcja głębi ostrości nie będzie aktywna.
  • System powtórek będzie odtąd poprawnie wykorzystywać przyciski poruszania się wybrane w ustawieniach sterowania.
  • Odwrócono domyślny kierunek widoku trzecioosobowego, by sterowanie nim było spójne z pozostałymi kamerami.

Poprawki błędów

  • Widok trzecioosobowy będzie odtąd wykorzystywać opcję odwróconej osi Y.
  • Klawisz Alt nie będzie już otwierać ekranu ekwipunku podczas odtwarzania powtórki.
  • Przycisk „Skok do przodu” będzie działać prawidłowo podczas pauzy odtwarzanej powtórki.
  • Włączone paski zdrowia w systemie powtórek nie będą już niepoprawnie animowane.
  • Kolor pasków zdrowia nie będzie się już zmieniać na zielony, jeżeli powalony gracz zostanie zlikwidowany.
  • Kamery śledzące w systemie powtórek nie będą już zmieniać śledzonego obiektu po każdej zmianie lub odświeżeniu osi czasu.
  • Pozycja kamery z drona będzie odtąd poprawna po po zmianie lub odświeżeniu osi czasu.

Wersja na urządzenia mobilne

  • Opisy przedmiotów w grze będą odtąd wyświetlane bardziej spójnie.

Poprawki błędów

  • Promień skrętu rakiety kierowanej będzie odtąd spójna z tą z innych platform.
  • Sterowanie mapą przy użyciu dotyku będzie odtąd działać poprawnie.
  • Ustawienia grafiki będą wyświetlane poprawnie na urządzeniu Note 9.

Ratowanie Świata

Ogólne

  • Włączenie uwierzytelniania wieloskładnikowego na koncie Epic będzie odtąd zapewniać następujące nagrody w kampanii Ratowanie Świata:
    • 50 pól w Zbrojowni
    • 10 pól w plecaku
    • 1 legendarną lamę ze skrytki trolla

Misje i systemy

  • Awansujcie i ewoluujcie ulubione przedmioty w trakcie mini-wydarzenia Intensywna Sesja!
    • Misje alarmowe z minibossami są aktywne. Można wykonać do 10 takich misji dziennie.
    • W trakcie trwania wydarzenia misje alarmowe z minibossami będą zapewniać dwie nagrody w formie PD, materiałów do ewolucji, re-profitów lub profitów+ zamiast jednej.
    • Misje alarmowe z minibossami będą zapewniać złoto zamiast talonów.
    • W trakcie trwania wydarzenia misje alarmowe z minibossami nie będą wynagradzać graczy bohaterami, schematami, ocaleńcami, minilamami, kluczami transformacyjnymi ani V-dolcami.
    • Dodano 4 wątki fabularne. Każdy z nich składa się z 10 etapów, których ukończenie będzie jednorazowo dawać graczom coraz lepsze nagrody (bohaterów/schematy/PD ocaleńca, materiały do ewolucji, profity+ lub złoto).
    • W ramach tych wątków dostępne będą także powtarzalne zadania, z nagrodami w postaci żywiołowych profitów+, re-profitów i materiałów do ewolucji.
  • PD i materiały do ewolucji z misji alarmowych z minibossami będą odtąd płynnie skalowane do poziomu trudności misji.

Wydajność

  • Naprawiono błąd, który powodował zacinanie się gry po wyposażeniu postaci w zdolność wykorzystującą znacznik położenia.
  • Naprawiono błąd, który powodował zawieszanie się gry po tym, jak pojawiała się wiadomość przy podniesieniu.
  • Gra nie będzie się już zawieszać przez wyposażony widżet.
  • Kwestie bohatera nie będą już powodować zacinania się gry.
  • Naprawiono błąd, który powodował zacinanie się gry na początkowym poziomie samouczka.
  • Naprawiono błąd, który powodował zacinanie się gry podczas pierwszej misji obrony burzowej tarczy.

Bohaterowie

  • W trakcie trwania wydarzenia Intensywna Sesja w sklepie okolicznościowym pojawi się Kyle MEGABAZA.
  • Wabik nie działa już na mgielne potwory ani na mini-bossów. Kilku budowniczych mogło korzystać z tej zdolności, aby uzyskać przewagę i całkowicie unikać walki.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, który powodował, że zdolności Rubieżnika otrzymywały premie zapewniane przez fragmenty ładunku nawet po zużyciu fragmentów.
  • Wartości procentowe prędkości poruszania się w opisach zdolności Bomba Dymna i profitu Z Dymem będą odtąd spójne.
  • Poprawiono pewne niespójności w opisach następujących zdolności Budowniczych: Zapora, Wielowątkowość, Supernaładowana Plazma i Nasmarowane Zębatki.

Bronie i przedmioty

  • Dodano podrasowany pistolet maszynowy do sklepu tygodniowego.
    • Podrasowany pistolet maszynowy to szybkostrzelny pistolet automatyczny. Jest niezwykle skuteczny przy strzelaniu z biodra i w starciach z bliska.
    • Dostępny do 4 października, godz. 2:00 czasu polskiego.
  • W trakcie Intensywnej Sesji do sklepu tygodniowego powróci kilka przedmiotów. W pierwszym tygodniu będzie to hydrauliczny młot Druzgotacz.
    • Zamachy Druzgotaczem są powolne, ale gwarantują ogromną siłę odrzucania. Ten młot ma także silny atak z zamachu, który odrzuca wrogów znajdujących się w pobliżu.
    • Dostępny do 4 października, godz. 2:00 czasu polskiego.
  • Celowniki w interfejsie będą wyraźniej wskazywać, kiedy broń dystansowa wymierzona jest najlepiej.

Poprawki błędów

  • Poprawiono czas tworzenia Upiora, by był taki sam, jak w przypadku innych legendarnych broni.
  • Cios z Doskoku będzie odtąd uruchamiać wibracje kontrolera.
  • Naprawiono Cios z Doskoku, by przy jego użyciu wyświetlały się efekty graficzne.
  • Naprawiono część obiektów, które można przeszukać, a które jak dotąd bywały niewidoczne, np. puszki czy pojemniki z bekonem.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że efekty żywiołów broni nie były widoczne dla innych graczy.
  • Naprawiono Kręglarza, którego efekty wizualne czasem nie wyświetlały się przy kilku odbiciach jedno po drugim.

Rozgrywka

  • Przy atakach budowli graczy z bliskiej odległości, czerwone sylwetki wrogów będą widoczne przez ściany, co ułatwi graczom dostrzeżenie ich.

Poprawki błędów

  • Naprawiono kilka błędów, które powodowały, że gracze nie mogli umieścić niektórych budowli na pewnych obszarach chodnika.

Wrogowie

  • Dodano nowego wroga: krzepkiego z tarczą!
    • Krzepki z tarczą dźwiga drzwi od lodówki, blokujące większość ataków frontalnych.
    • Krzepki z tarczą będzie bić graczy drzwiami od lodówki.
    • Krzepki z tarczą będzie mógł pojawić się w grze z modyfikatorami żywiołów.

Interfejs

  • Okienko nieotwartych lam w zakładce łupu będzie odtąd zawierać nazwę każdej nieotwartej lamy.
  • Do interfejsu dodano opcję pozwalającą na wyświetlenie statystyk sieci.

Poprawki błędów

  • Lista nagród po ukończeniu misji będzie odtąd mogła zawierać wiele nagród tego samego typu.
    • Dzięki temu opisy mega-alarmów będą odtąd zawierać prawidłowe ilości nagród.
  • Poprawiono ekran podglądu przedmiotów tak, by przycisk awansowania nie był dostępny, jeżeli otwarte jest menu ulepszeń.
  • Panel z informacjami szczegółowymi będzie odtąd można przewijać przy użyciu kontrolera podczas masowego odprawiania bohaterów.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że opisy opcji interfejsu nie były wyświetlane w menu ustawień.
  • Poprawiono nakładający się na siebie tekst listy profitów na ekranie podglądu bohatera.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że przycisk „Wybierz tryb gry” był czasem widoczny w menu na górze ekranu, gdy postać znajdowała się w strefie.
  • Naprawiono znacznik głosowania, który czasem pozostawał widoczny po zakończeniu głosowania.
  • Okienko głosowania będzie odtąd poprawnie pokazywać poziom trudności misji grupowych.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że gracze byli wyrzucani z lobby po tym, jak włączyli tryb gry z innymi.

Dźwięk

  • Do stanu powalony, lecz nie wyeliminowany dodano muzykę, by podkreślić zagrożenie.

Poprawki błędów

  • Naprawiono kilka błędów muzyki w tle, w menu i podczas sekwencji zwycięstwa.
  • Naprawiono różne błędy, które powodowały, że gruchotacze i kradzieje nie były słyszalne podczas walki.

Udowodnij, że nie jesteś BOTEM... *