Fortnite – aktualizacja 4.3

  • Rajsi
  • 30.05.2018
  • 0

Epic Games znów aktualizuje Fortnite’a.
Nowości są w trybie Battle Royale oraz w kampanii Ratowanie świata.

Wózki na zakupy – Battle Royale

Dodano wózki na których mogą jeździć dwie osoby, pasażer może strzelać.

 

Śledzenie postępów w wyzwaniach – Battle Royale

Do interfejsu gry dodano nowe elementy, dzięki którym gracze mogą śledzić swoje postępy w wyzwaniach w trakcie rozgrywki.

 

Część druga wydarzenia Hit Ekranu – Ratowanie Świata]

Druga część zatytułowana jest Narodziny Bohatera. Spotkajcie się ponownie z Ray, by połączyć siły w walce o ocalenie Kulomiota.

 

BATTLE ROYALE

BRONIE I PRZEDMIOTY

  • Do kategorii przekąsek dodano nowy element: grzyby.
    • Grzyby zapewniają 5 punktów osłony (aż do 100).
    • Można je znaleźć w ciemnych lasach i na bagnach.

Poprawki błędów

  • Wskaźnik poziomu paliwa w plecaku odrzutowym będzie odtąd wyświetlać się poprawnie po przełączeniu się na inny plecak odrzutowy.
  • Pułapki, które dotąd czekały z aktywacją do ukończenia budowy struktury gracza, teraz aktywują się od razu.
  • Automat do sprzedaży przedmiotów nie będzie odtąd można zniszczyć przez zdalnie odpalane ładunki.

ROZGRYWKA

  • Dodano wózki sklepowe, którymi można jeździć.
    • Miejsca starczy dla dwojga – pchajcie je przed sobą lub wskakujcie do środka!
    • Z miejsca dla pasażera można strzelać.
    • Są porozrzucane po mapie w najrozmaitszych miejscach.
    • Nie chronią przed obrażeniami od upadku.

TRYB OKRESOWY: BŁYSKAWICA 2.0

  • Omówienie
    • Szybsze burze, więcej łupów, szalone końcówki!
  • Nowości
    • Wersja uzupełniona o broń i przedmioty, które pojawiły się w grze od premiery Błyskawicy: Fort Kieszonkowy, Czepiak, LKM i nie tylko.
    • Pułap przelotu busa bojowego został obniżony, by umożliwić graczom szybsze rozpoczęcie walki.
  • Więcej informacji o trybie
    • Krąg Burzy zmniejsza się już od początku, więc z głową wybierajcie miejsce lądowania!
    • Przerwy między burzami zostały znacząco skrócone; maksymalna długość rozgrywki to 15 minut.
    • Zwiększono szansę pojawienia się skrzyń skarbów z 50-70% do 80-90%.
    • Zwiększono szansę pojawienia się pojemników z amunicją z 65-80% do 85-95%.
    • Zwiększono o 50% ilość pozyskiwanych zasobów.
    • Zwiększono ilość materiałów do znalezienia na ziemi z 30 do 75 na łup.
    • Zwiększono liczbę, częstotliwość i prędkość opadania zrzutów zaopatrzenia.

TRYB OKRESOWY: DRUŻYNY PO 20 GRACZY 2.0

  • Omówienie
    • Pięć drużyn po 20 graczy walczy do samego końca!
  • Nowości
    • Każda z drużyn będzie odtąd mieć własny bus bojowy, co ułatwi im wspólne lądowanie.
    • Skrzynie i zrzuty zaopatrzenia będą odtąd zawierać dodatkową amunicję oraz przedmioty jednorazowe.
  • Więcej informacji o trybie
    • Każda drużyna składa się z pięciu oddziałów po 4 graczy.
    • Zwiększono szansę na pojawienie się skrzyń skarbów z 50-70% do 60-80%.
    • Zwiększono szansę na pojawienie się pojemników z amunicją z 65-80% do 75-90%.
    • Zrzuty zaopatrzenia, których liczba była dotąd losowa, będą teraz występowały w seriach po 5 na krąg Burzy. Częstotliwość zrzutów została zwiększona ze 180 (+/- 30 sek.) do 210 (+/- 30 sek.).
    • W trybie Drużyn po 20 graczy występuje sześć kręgów Burzy zamiast dziewięciu. Większość gier zakończy się w ciągu 20 minut.

Poprawki błędów

  • Zmieniono charakter strzałów ze strzelby, by łatwiej było uniknąć trafień w obiekty na mapie, a nie w graczy.
  • Otwarte skrzynie skarbów nie będą odtąd wyglądać z daleka na nienaruszone.
  • Po wyskoczeniu z busa bojowego gracze będą zwróceni we właściwą stronę.
  • Nie można już trafiać powalonych graczy w głowę, strzelając przez ich ciała.
  • Strzały w górną połowę torsu i szyję nie będą już rejestrowane jako trafienia w głowę.
  • Przedmioty, które spadną pod powierzchnię mapy, nie będą już pojawiać się obok najbliższego gracza.
  • Zrzuty zaopatrzenia nie będą już kolidować z przedmiotami na ziemi.
  • Efekty wizualne otwarcia zrzutu zaopatrzenia nie będą już wyświetlać się z opóźnieniem.

WYDAJNOŚĆ

  • Znacząco zoptymalizowano interfejs zakończenia rozgrywki, by zredukować zacinanie się gry przy likwidacji.
  • Naprawiono błąd, przez który pułapki i bronie były pomiędzy meczami niewłaściwie usuwane z pamięci, co powodowało zacinanie się gry.
  • Zoptymalizowano okluzję otoczenia dla pola odległości (DFAO) na komputerach PC, konsolach PS4 Pro i Xbox One (usprawniono wykorzystanie procesora graficznego).
  • Zoptymalizowano renderowanie przezroczystości na konsolach (usprawniono wykorzystanie procesora graficznego).
  • Wprowadzono dodatkowe poprawki do wczytywania się materiałów. Powinno to zredukować zacinanie się gry i sprawić, że budynki oraz postacie wczytywać się będą szybciej.
  • Zmniejszono koszt obliczania ruchu symulowanych postaci sieciowych, zwłaszcza tych niewidocznych lub bardzo odległych.

DŹWIĘK

  • Poprawiono rytm odgłosów kroków na ziemi i trawie, by był bardziej spójny.

Poprawki błędów

  • Dźwięki odbijającego się granatu nie będą już słyszalne po jego wybuchu.

INTERFEJS

  • W trybie streamera twoja nazwa nie będzie odtąd widoczna dla innych graczy.
  • Jeśli dostępne są tryby dużych drużyn, jak na przykład Ustawka 50 na 50, będą one wybierane jako domyślne dla nowych graczy.

Poprawki błędów

  • Prędkość obracania przedmiotów w sklepie i szafce nie będzie już zależna od ustawień czułości myszy lub kontrolera gracza.
  • Można odtąd przybliżać mapę przy użyciu kontrolera.
  • Można odtąd zmienić przycisk, który włącza pełny widok mapy w trybie obserwatora.
  • Przypisywanie klawiszy do emotek szafki będzie odtąd działać poprawnie.
  • Wartości poziomu i doświadczenia gracza nie będą już wyświetlać się jako 0 w statystykach meczu po tym, jak gracz zostanie zlikwidowany.
  • Punktacja i PD zdobyte przez gracza nie będą spadać na dół tabeli ze statystykami meczu po jego zakończeniu.
  • Liczniki czasów przedmiotów jednorazowego użytku będą odtąd wyświetlać się w każdym przypadku.

GRAFIKA I ANIMACJA

  • Dodano specjalne animacje wystrzału ze sztucera.
  • Animowany efekt graficzny będzie odtąd odtwarzać się za każdym razem, gdy gracz dołącza do drużyny lub opuszcza ją, albo zmienia ubiór postaci w lobby przed rozgrywką.
  • Zaktualizowano animację powalonej postaci.

Poprawki błędów

  • Trzymanie w dłoniach przedmiotu jednorazowego podczas korzystania z plecaka odrzutowego nie będzie już powodować błędów w animacji.
  • Poprawiono animację skoku podczas korzystania z przekąsek.

SYSTEM POWTÓREK

  • Dopracowano sterowanie dronem-kamerą.
  • Dodano opcję zachowania ustawień kamery przy przełączaniu jej trybów.
  • Zmieniono kolejność sortowania w przeglądarce powtórek. Powtórki uszkodzone lub nieaktualne wyświetlać się odtąd będą na końcu listy.

WERSJA NA URZĄDZENIA MOBILNE

  • CZAT GŁOSOWY JEST JUŻ DOSTĘPNY!
    • W ustawieniach można już włączyć czat głosowy ekipy. Naciśnijcie i przytrzymajcie klawisz, by rozmawiać z towarzyszami!
    • Ta funkcja jest nadal w rozwoju, więc prosimy o uwagi i opinie na jej temat.
  • Edytowanie różnych konfiguracji schodów będzie odtąd bardziej przewidywalne.

Poprawki błędów

  • Ogólne poprawki systemu interakcji dotykowej tak, by sprawniej obsługiwał multidotyk.
  • Znaczniki trajektorii nie będą się już wyświetlać, jeżeli gracz zostanie powalony.
  • Punkty wytrzymałości uszkodzonych zrzutów zaopatrzenia będą odtąd wyświetlać się poprawnie.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający graczom pobranie Fortnite nawet, jeżeli na ich urządzeniach była wystarczająca ilość wolnego miejsca.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że dotknięcie paska szybkiego dostępu w momencie, gdy nie dało się przełączyć broni, mogło skutkować zacięciem się ekranu ekwipunku na niewłaściwej broni.

RATOWANIE ŚWIATA

MISJE I SYSTEMY

Wątek fabularny Hit Ekranu powraca!  
Gdzie podziała się Ray? Co stanie się z Kulomiotem? Kim jest tajemniczy zakapturzony nieznajomy? O co tym razem chodzi Dennisowi? I czy po wszystkim przewidziano mitycznego bohatera jako nagrodę? Odpowiedź na te i inne pytania znajdziecie w… Hicie Ekranu 2: Narodziny Bohatera.

  • Dodano dodatkowe 64 punkty zdolności w ramach nagród związanych z poziomem dowódcy.
    • Nowe punkty zdolności zostaną przyznane graczom stosownie do ich obecnego poziomu dowódcy.
    • Możliwe do oblokowania będą odtąd ostatnie dwa węzły każdego z poziomów drzewka zdolności obrońcy.
    • Dla części graczy, którzy byli bardzo blisko osiągnięcia zbyt wysokiego poziomu dla „żółtych” misji na mapie, misje te będą obecnie „zielone”.
  • Każdego ostatniego dnia miesiąca w sklepie z łupami pojawią się dwie darmowe ulepszlamy.
    • Będą one dostępne jedynie w tym dniu, więc nie zapomnijcie ich zgarnąć!
  • Zwiększono ilość złota przyznawanego w ramach nagrody, jeżeli poziom trudności misji został podwyższony przy użyciu bluglutu.
  • Dostępne są nowe zadania dnia:
    • Tępienie pustaków (broń biała)
    • Tępienie pustaków (karabin szturmowy)
    • Tępienie pustaków (strzelba)
    • Tępienie pustaków (karabin snajperski)
    • Tępienie pustaków (pistolet)
    • Tępienie pustaków (pułapki)
    • Zbuduj wieżę radarową
  • Złagodzono wymogi części zadań dnia typu zniszcz, odkryj, wytęp.
  • Do sklepu okolicznościowego dodano legendarny fluks.
    • Dostępny będzie od czwartku, 31 maja, od godz. 2:00 czasu polskiego.
  • Skrócono czas przygotowania misji „Skanuj kometę” z 10 do 5 minut.

Poprawki błędów

  • Misja „Czasem wracają” będzie odtąd podświetlać tylko te strefy, w których naprawdę może pojawić się chromowany krzepki pustak.
  • Chromowany krzepki pustak nie będzie pojawiać się wielokrotnie podczas pierwszej misji naprawy schronu.
  • Rzadcy wrogowie i minibossowie będą odtąd zapewniali właściwą ilość rzadkich składników.
  • Gracze będą odtąd musieli ukończyć ostatnie 4-minutowe starcie, by zaliczyć misję naprawy schronu .

BOHATEROWIE

  • NOWOŚĆ Mityczny Żołnierz Karbid został dodany do wątku fabularnego Hit Ekranu.
    • Nowa podklasa: Kobaltowi Komandosi
    • Nowe profity –
      • Bzyk i Pstryk: Lewa i Prawa stają się kosmicznymi pistoletami, które wystrzeliwują odbijające się i przeszywające wrogów pociski zadające obrażenia od energii.
      • Żrące Magazynki: Lewa i Prawa powodują teraz u trafionych wrogów Ból, który zadaje im obrażenia przez 3 sek.

Poprawki błędów

  • Zdolność Uwielbiam Ładować! będzie odtąd odnawiać czas jej trwania, nawet jeżeli została uruchomiona, gdy była już aktywna.
  • Końcowa animacja zdolności Lewa i Prawa powinna się odtąd odtwarzać w całości, bez przerwy, gdy gracze próbują strzelać.
  • Efekty graficzne zdolności ninjy Skok Modliszki z modyfikatorem zmutowanej Burzy będą się odtąd pojawiać po lądowaniu na budynkach.
  • Gracz nie będzie ponosił kosztów Granatu Odłamkowego, jeżeli Granat się nie pojawi.
  • Fala Uderzeniowa i Granat Odłamkowy nie będą już nieprawidłowo przerywane.
  • Znacznik Shurikenów nie będzie już widoczny podczas korzystania z Postawy Cienia.
  • Wypadnięcie za mapę gdy zdolność Lewa i Prawa jest aktywna, nie będzie już skutkowało odradzaniem się z zablokowanymi zdolnościami.
  • Wyłączenie klienta gry w czasie, gdy Naparzanie lub Lewa i Prawa są aktywne, nie będzie już powodowało, że po ponownym dołączeniu do gry wszystkie zdolności będą zablokowane.
  • Naprawiono błąd, który umożliwiał Szybkonogiemu, podklasie ninjy, używać zdolności Skok Modliszki za darmo, kiedy aktywna była strefa Burzy Skaczący Ninja.

BRONIE I PRZEDMIOTY

  • Fort Kieszonkowy będzie odtąd pojawiać się jako łup luzem.
    • Potrzebujesz fortu – i to na już? Skorzystaj z Fortu Kieszonkowego!
    • Fort z Fortu Kieszonkowego jest z metalu i ma wysokość trzech pięter.
    • Znika, kiedy opuszczasz misję.
  • Do sklepu tygodniowego dodano karabin szturmowy Tygrys.
    • Karabin szturmowy z lunetą, zadający wysokie obrażenia od trafienia w głowę i o doskonałej stabilności. Skuteczny na większą odległość, lecz trudny w użyciu z bliska.
    • Karabin szturmowy Tygrys cechuje się unikatowym zestawem profitów, właściwym wyłącznie dla tej broni. Ponadto, w przeciwieństwie do poprzednich broni okolicznościowych, większość z jego profitów może zostać zmieniona i będą one losowane, kiedy gracz po raz pierwszy uzyska schemat.
    • Dostępny będzie od czwartku, 31 maja, od godz. 2:00 czasu polskiego.
  • Zmieniono M80 i race z butelki tak, by nie były już przedmiotami trwałymi. Nie będą już zajmować miejsca w ekwipunku. Poprawiono ich opisy tak, by odzwierciedlać zmianę.
  • Kusze będą odtąd mieć poprawną bazową wartość szansy na trafienie krytyczne, czyli 10%, a nie 0%.

Poprawki błędów

  • Profity uderzeniowe w wersji klasycznej będą odtąd zapewniać właściwą premię do siły uderzenia.
  • Profit Krąg Energii Płonącego Masamune nie będzie już zadawał obrażeń budowlom sojuszników i neutralnym.
  • Kije golfowe i pałki baseballowe będą odtąd mogły być ulepszane przy pomocy profitów silnego ataku wydajności energetycznej.
  • Klasyczne profity obrażeń od energii będą odtąd pokazywać właściwą klasę rzadkości na broniach dystansowych.
  • Modyfikatory profitu Podwyższanie Maksymalnego Zdrowia Budynku nie będą się już kumulować.
  • Dodatkowe PZ, które zapewnia budynkowi profit Podwyższanie Maksymalnego Zdrowia Budynku, będą odtąd miały poprawną wartość. Będą także poprawnie resetować się po zniszczeniu pułapki.
  • Profity dla pułapek będą się od teraz aktywować poprawną ilość razy.
  • Licznik profitu Naprawa Budynku nie będzie się już resetować, jeżeli na danej ścianie zostanie umieszczona inna pułapka o tym samym efekcie.
  • Klasyczne profity wytrzymałości pułapki będą się odtąd konwertować poprawnie do nowego systemu.
  • Opisy pułapek nie zadających obrażeń nie będą już zawierać szansy na trafienie krytyczne wśród statystyk. Zmiana ta dotyczy pułapek zamrażających, wyrzutni ściennych, paneli leczących i świateł ściennych.
  • Obrażenia zadawane przy użyciu profitu Zimne Ognie będą się odtąd skalować poprawnie (z wykorzystaniem Technologii).
  • Nie będzie już możliwe otrzymanie profitów trafienia w głowę w ramach profitów Porażaczy.
  • Wartość szansy na trafienie w głowę gruchotacza przy pomocy neonowego karabinu snajperskiego będzie odtąd właściwa.
  • Ikona kuszy wojskowej będzie się odtąd wyświetlać poprawnie na minimapie.
  • Przeniesiono punkt namierzania ściennych pułapek z rzutkami, by poprawnie namierzały wrogów znajdujących się w odległości mniejszej niż jedno pole.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że na Płonącym Masamune wyświetlały się znaczniki stopnia, mimo że nie może być ulepszany.

ROZGRYWKA

  • Do kampanii Ratowanie Świata na komputerach PC (i między platformami) dodano funkcję czatu głosowego.

Poprawki błędów

  • Interfejs będzie odtąd wyświetlać się poprawnie po tym, gdy gracz został przywrócony ze stanu powalenia, jeżeli został powalony w trakcie spadania lub budowania.
  • System cząsteczkowy stanu powalenia będzie odtąd przypisany do gracza, więc jeśli upadnie, cząsteczki podążą za nim.
  • Kierunkowy panel skokowy nie będzie już aktywować się wielokrotnie, kiedy znajduje się na nim powalony gracz.
  • Zmniejszono wysokość pola obrażeń pułapek z kolcami umieszczonych na drewnianych podłogach. Powinno ono teraz lepiej pokrywać się z kształtem pułapki. Osłaniacze przypisane do wrogów nie powinny w większości wypadków odnosić już obrażeń.
  • Efekty wizualne Latającej Wieżyczki nie będą już pozostawać aktywne po tym, gdy zostanie ona zniszczona.
  • Latająca Wieżyczka będzie odtąd celować i strzelać poprawnie, jeżeli strzela we wroga pojedynczymi wystrzałami.
  • Animacja Latającej Wieżyczki będzie odtwarzać się do końca.

INTERFEJS

  • Czat globalny może zostać wyłączony. Przełącznik znajduje się w menu, w zakładce Opcje > Opcje gry > Czat globalny włączony.
  • Dodano znacznik mikrofonu do interfejsu gry. Znajduje się on obok nazw graczy.
  • Opisy Podpałki, Elektryzatora i Zmrażacza będą zawierały informacje na temat tego, gdzie je znaleźć.
  • Włączono ustawienia czatu głosowego w kampanii Ratowanie Świata.
  • Dodano ekran pomocy, na który można się dostać z poziomu menu głównego.

Poprawki błędów

  • Paski zdrowia przedmiotów, które można przeszukać (grzybów, krzaków itp.) będą się odtąd wyświetlać poprawnie.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający graczom przejście przez ekran nagród.
  • Podczas dodawania przedmiotów do Księgi Kolekcji gra nie będzie już usiłować umieszczać ich dwa razy.
  • Czat będzie odtąd działać poprawnie, gdy gracz dołączy ponownie do grupy, którą opuścił.
  • Naprawiono mechanizm poruszania się między schematami i listą przedmiotów w plecaku.
  • Interfejs amunicji broni będzie pokazywać poprawną liczbę nabojów w magazynku po tym, gdy gracz wyposaży się w nowo stworzoną broń.
  • Opcja modyfikacji profitów nie będzie już wyświetlać się przy przedmiotach w Księdze Kolekcji.
  • Gracze nie będą już blokowani na ekranie Przerzutnika Profitów, jeżeli nie mają wystarczającej ilości zasobów.
  • Profity pułapek, które są zmieniane w Przerzutniku, będą miały zwiększone wartości siły uderzenia i siły odrzutu w miarę ich ulepszania.
  • Poprawiono podwójny pasek, który pojawiał się przy sprawdzaniu nagród ze skrzyni.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że zakładka zadań nie pokazywała aktywnego zadania, tylko szczegóły zadania Twitchowego.

WROGOWIE

Poprawki błędów

  • Szarże gruchotacza nie będą już odrzucać graczy, którzy korzystają z określonych zdolności, takich jak Smocze Cięcie, jeżeli byli już zaatakowani szarżą, a następnie zderzyli się z gruchotaczem.

GRAFIKA I ANIMACJA

Poprawki błędów

  • Efekty graficzne z niespójnymi rozbłyskami nie będą już występować przy blasterach i minibossach.
  • Efekty graficzne W Opałach nie będą już utrzymywać się, jeżeli podczas ich zanikania wystąpił lag.
  • Burzowe tarcze będą odtąd dobrze widoczne z góry i od dołu.

DŹWIĘK

  • Aktualizacje muzyki – nowe miksy tła muzycznego przy odkrywaniu i podczas walk.
  • Dodano lokalizowane kwestie francuskie, niemieckie, rosyjskie i polskie dla następujących bohaterów:
    • Żołnierz Hawk
    • Budowniczy Byk
    • Rubieżnik Mańkut
    • Żołnierz Kulomiot
    • Żołnierz Kruk

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, który powodował, że podczas natknięcia się na pojedynczego wroga włączała się muzyka przeznaczona dla walk o średnim stopniu trudności, co skutkowało tym, że była zbyt głośna i intensywna jak na realny stopień zagrożenia. Muzyka będzie odtąd skalować się płynniej, przechodząc od odkrywania aż po trudne starcia.

Udowodnij, że nie jesteś BOTEM... *